مطالعات بازار
مطالعات بازار یکی از کلیدی ترین فعالیتهای مربوط به کسب و کارها و به طور ویژه کسب و کارهای نوپا و فناورانه است.
برخی از شرکت های فعال در حوزه تصفیه کننده های هوا ازلحاظ تکنولوژی و حجم بازار نسبت به سایر رقبا در جایگاه بالاتری قرار دارند. در این مقاله به معرفی این شرکت ها می پردازیم.
در دهه اخیر با توجه به افزایش آلودگی هوا، استفاده از دستگاههای تصفیهکننده هوا رشد زیادی داشته است. بنابراین حجم بازار این محصولات نیز رشد چشمگیری داشته است
امروزه صنعت تصفیه آب به دلیل چالش های موجود در دسترسی به آب آشامیدنی یکی از صنایع موردتوجه در دنیا میباشد. یکی از بخش های مهم و محبوب در زمینه تصفیه آب، تولید دستگاه های تصفیه آب قابلحمل است
از بین 33 استارتاپ برتر در زمینه سرطان سینه بر اساس گزارش medicalstartups، ایالات متحده آمریکا با 15 استارتاپ بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. استارتاپ آلمانی BioNTechمعروفترین شرکت در این زمینه است و عمده تمرکز آن بر ایمونوتراپی است.
بر اساس گزارش Gartnerمتوسط بودجه اختصاص یافته به بازاریابی در سال 2021 به حدود 6.4 درصد از درآمد شرکتها رسیده که این عدد در سال 2020، 11 درصد بوده است
دو نوع اصلی از تحقیقات بازار وجود دارد که کسب و کارهای مختلف با توجه به ماهیت فعالیت، برای جمع آوری اطلاعات کاربردی در مورد محصولات و یا خدمات خود از آنها ستفاده می کنند: تحقیقات بازار اولیه و تحقیقات بازار ثانویه.
یکی از مهم ترین کارهایی که کسب و کارها و استارتاپهای نوپا در ابتدای فعالیت خود باید انجام می دهند سنجش و تحقیقات بازار است. تحقیقات بازار به مجموعه ای از فعالیتهای مرتبط با جمعآوری و تجزیه و تحلیل دادهها در مورد بازار هدف، رقبا و محیط کسب و کار گفته میشود که کشف و شناخت مشتریان احتمالی، آمار و اندازه بازار هدف و دیگر اطلاعات را شامل میشود.